martedì 11 agosto 2015

OROVERBI E DINTORNI - indovina indovinello



Tegnu nnu buttazzinu                                         Ho uno scatolino
te ddo manere chinu ;                                         con due ripieni ;
cinca me lu nduina,                                             a chi lo indovina,
ni nde tau nnu cucchiarinu :                              gliene offro un cucchiaino :

Jancu lu iddi  e me nde inne spilu,                    Lo vidi bianco e ne ebbi desiderio
comu nnu lupu, ieu me scettai,                          come un lupo io mi ci buttai,     
quandu me utai e biddi pilu,                              quando mi voltai e vidi il pelo*,
tissi lla patruna : uei me lu tai ?                        dissi alla padrona: me lo vuoi dare ?

Ci me cciti me sagni ;                                         Se mi uccidi mi salassi ;    
ci me minti intru ll' acqua,  me bagni ;             se mi metti nell' acqua, mi bagni ;
ci me mini intra llu fuecu,                                  se mi butti nel fuoco,
nu nci tornu cciui a ddhu lecu :                         non torno più in quel luogo :

E, la mamma te Pilicandossu                            La mamma di Pilicandossu,
porta carne, pili e ossu ;                                     ha carne, peli ed ossa;
e la fija te Pilicandossu,                                      e la figlia di Pilicandossu,
nu porta nè carne, nè pili, nè ossu .                    non ha nè carne, nè peli, ne ossa .  

SOLUZIONI

l' eu                                                                        l' uovo
lu latte                                                                    il latte
lu pulece                                                                la pulce
la pecura e la recotta                                             la pecora e la ricotta
* si riferisce al vello della pecora

Nessun commento:

Posta un commento

Visualizzazioni totali

Archivio blog